Švedska: Hitna pomoć gasi muziku u svim kolima oko sebe
Povezane objave
Iako je sirena na kolima hitne pomoći zaista prodornog zvuka, ipak postoji mogućnost da je nećete čuti – ukoliko ste u kolima i slušate muziku veoma glasno.
Upravo ovakva situacija može napraviti problem u saobraćaju, jer je potrebno da vozači čim čuju ovu sirenu nađu način da je propuste jer hitna služba tada ima svaku prednost u saobraćaju. Međutim, kako će je propustiti ako je nisu čuli (na vreme)?
Kako bi se ovo izbeglo i sprečilo u budućnosti, tim mladih naučnika, studenata Kraljevskog instituta KTH u Stokholmu izumeli su sjajan uređaj koji će koristiti sva vozila hitne pomoći.
Uređaj za blokadu radio aparata
U pitanju je uređaj koji će “zauzimati” širok spektar frekvencija i koji će na taj način blokirati radio aparate u vozilima oko sebe, koji učestvuju u saobraćaju. Cilj je da na ovaj način i oni koji vole da slušaju glasnu muziku dok se voze na vreme čuju obaveštenje da tim putem mora da prođe vozilo hitne pomoći.
Uređaj koji će se nalaziti u vozilima hitne pomoći će blokirati radio aparate drugim vozačima, ali će i poslati glasovno upozorenje kroz radio uređaje u vozilima u blizini, kao i tekstualnu RDS poruku koja će se ispisivati na displeju.
Osim radio uređaja, ovaj signal će prekidati i veze ostvarene preko blutut tehnologije između bilo kog muzičkog uređaja i ozvučenja u kolima.
Glasna muzika veliki problem
“Vozači obično imaju samo nekoliko sekundi da odreaguju i da se sklone, dok je optimalno vreme 10 do 15 sekundi”, rekao je jedan od autora projekta Mikael Edberg.
S obzirom na to da je sve veći broj vozača koji upravo zbog preglasne muzike ne mogu da na vreme odreaguju na zvučne signale ambulantnih kola – na putevima se u ovim situacijama pravi još više problema, a samim tim se i vozači izlažu još većem stresu.
“Želimo da privučemo njihovu pažnju mnogo ranije nego sada, to smanjuje i stres koji dodatno ugrožava bezbednost. Sistem ima tri funkcije – olakšava posao hitnim službama, povećava bezbednost na putu i poboljšava uslove u saobraćaju za ranjive kategorije”, kaže Ernberg.
U zavisnosti od toga kolika je gustina saobraćaja na putu kojim se kreće vozilo u kom se nalazi, ovaj uređaj će prilagoditi jačinu signala, odnosno – koliko će daleko poslati svoju poruku.
Za početak, ovaj uređaj će dobiti vozila hitne pomoći u Stokholmu, a sistem će se u pilot fazi koristiti i za neka vatrogasna vozila, da bi – ukoliko rezultati budu zadovoljavajući – ovaj sistem počeo da se koristi na teritoriji cele države.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*