Istinu ne možete izmisliti, laž da!
PR menadžer treba da ima sva ovlašćenja za odnose sa medijima, tako da u svakom trenutku može da istupi ispred svoje kompanije da plasira određene informacije, da uvek može da obezbedi pravog sagovornika za određenu temu, da može da izađe u susret predstavnicima medija, da proceni situaciju i da tako posavetuje menadžment kompanije.
Menadžer za odnose sa javnošću je dobro obavešten novinar o svojoj kompaniji, ali i veoma važan izvor informacija i pouzdan partner novinarima iz medija. Upravo zbog ovakve povezanosti novinar mora da ima apsolutno poverenje u PR menadžera i obrnuto. Obostrana kolegijalnost, profesionalnost, korektnost i međusobno uvažavanje se podrazumevaju. Blizak lični odnos nije najpoželjniji, ali ukoliko se on razvije ne treba da bude suviše očigledan. Novinaru uvek pošaljite čestitku za Novu godinu, rođendan, rođenje deteta, čestitku za godišnjicu medijske kuće u kojoj je zaposlen, poklonite mu koristan prigodan poklon, pozovite na svečanost koju organizujete. Navedeni gestovi su u domenu profesionalnog partnerstva. Poverenje novinara zaslužićete ako mu blagovremeno prezentujete tačne, atraktivne informacije, ako u svakom trenutku možete da mu izađete u susret i ako ne hvalite previše sebe i svoju kompaniju. Imajte u vidu da je najbolja ona informacija koju novinar prihvati sa toliko poverenja da je gotovo nepromenjenu objavi.
Mediji su zasigurno najuticajniji kanal za komuniciranje, jer imaju ne samo snagu da vaše poruke transferuju do najvećeg broja vašoj kompaniji zanimljivih grupacija ljudi, već imaju i moć da kreiraju javno mnjenje. Putem medija moguće je komunicirati korištenjem različitih komunikacijskih alata.
Saopštenjima, izjavama, konferencijama za novinare, oglašavanjem (reklamama) i advertorialima (sponzorirani tekstovi, plaćeni tv i radio prilozi). Neposredno se s ciljnim grupacijama može komunicirati događajem – eventom (event = svaki planirani događaj putem kojeg se neposrednom komunikacijom prezentuju proizvodi, usluge ili ideje), sopstvenom web stranicom, news letter-ima (vesti poslate e-mailom bilo potrošačima, partnerima, stručnoj javnosti), blogom, pismima zahvalnosti, nagradnim igrama, nagrađivanjem vernosti (bilo potrošače, poslovne partnere ili zaposlene), zatim katalozima, brošurama, lecima, anketama, spoljnim oglašavanjem (jumbo plakatima, city lightevima), unutrašnjim oglašavanjem (plakatima u prostorima javne namene npr. pošte, bolnice), ….
Treći komunikacijski kanal odnosi se na posrednu komunikaciju. Sa svojim ciljnim javnosima možete komunicirati na način da se aktivno ili pasivno uključite u humanitarne akcije ili donacijama u području kulture, obrazovanja, zdravstva i nauke, zatim brigom za zaštitu okoline vaše lokalne zajednice (npr. finansijskom podrškom u akciji čišćenja šuma) i na kraju putem najraširenijeg alata, sponzorstva, koji je najzastupljeniji u oblastima sporta i kulture.
Da li je svaka informacija materijal za medije?
Svako obaveštenje o nekom događaju u sredstvima javnog informisanja je u suštini informacija, ali svaka informacija nije i vest za medije. Jer, novinari smatraju da je vest nešto apsolutno novo. Informacija ima zadatak da informiše. Kao PR menadžeru ne treba da vam bude važno da informacija bude senzacionalna, važno je da ona bude objavljena u nekom mediju i da zasluži određeni medijski prostor.
U PR-u ćete se često susreti sa terminom informacija za štampu, koja se interpretira i kao press release, informacija za medije, obaveštenje za medije ili saopštenje za štampu. Dakle informacija za štampu su informacije kompanije ili organizacije o nekom događaju od interesa za javnost, koje se plasiranju medijima i njihovim novinarima.