Imidž i identitet
Korporacijski imidž se vezuje za način na koji ciljna javnost doživljava jednu kompaniju. To je utisak koji kompanija ostavlja na ljude sa kojima sarađuje.
Korporacijski identitet je portret jedne kompanije, sve ono na osnovu čega mi identifikujemo tu kompaniju, počev od njene filozofije, istorije, kulture, strategije, stila upravljanja, pa sve do izgleda i ponašanja zaposlenih, izgleda prostorija, vozila i sl.
Izgradnja identiteta
Svaka organizacija ima kontakte sa širokom lepezom raznovrsnih ljudi, iako su područja tih kontakata veoma različita. Kompanija može da ima najrazličitije radne prostorije počev od pogona, kancelarija, prodajnih mesta, vozila, izložbenih prostora, sajta i sl.
Da bi jedna firma bila prepoznatljiva i lako uočljiva, potrebno je da ima izgrađen i jasan identitet. Sve je važno: počev od uniformi i izgleda radnog mesta, preko znaka i logotipa, izgleda publikacija i brošura, pa sve do fonta koji se koristi u e-Mail komunikaciji. Takvi utisci prodiru duboko u svest ciljne javnosti i umnogome određuju njihovo ponašanje.
Vizuelno predstavljanje kompanije
Kompanija se vizuelno predstavlja kroz široki spektar različitih elemenata:
-
korporacijsko ime,
-
logotip (fotografija, slova, a možda i grafička obrada imena),
-
amblem ili simbol,
-
kolor šema kuće,
-
uniforme, bedževi, zaštitna odeća i pomoćna oprema,
-
obeležja proizvoda kompanije,
-
arhitektonski stil fabrike, kancelarija, vozila i druge opreme,
-
oznake i putokazi,
-
štampane stvari,
-
eksponati i izložbeni štandovi,
-
multimedijalni materijal,
-
internet prezentacija.