PR JE (NE) RAZUMAN ČOVEK„Razuman čovek prilagođava se svetu. Nerazuman čovek prilagođava svet sebi. Znači kompletan napredak pripada nerazumnom čoveku.” George Bernard Show
Radno mesto portparola ili PR savetnika
Zlatno pravilo komuniciranja:
- “Before I care how much you know, I want to know how much you care!”
Koja su osnovna sredstva za rad PR Manager-a?
Mobilni telefon (naravno uključen 24 sata na dan, kako bi novinari uvek mogli da vas uvek zvati), računar (čitaj “lap-top” jer naravno uvek je u pokretu), imenik pun brojeva (svih odgovornih u organizaciji, novinara, dizajnera, “moćnika” u uticajnim javnostima – makar gradonačelnika, žene ili muža – jer uvek treba da javite da ćete zakasniti) … sve su to važne stvari za jednog PR-a.
PR govori (najmanje) jedan strani jezik i poseduje znanja iz oblasti komunikologije, ekonomije i / ili psihologije … , strateškog razmišljanja, planiranja i rukovođenja. A on/a:
- radi kompleksne analize klipinga
- savetuje menadžment
- radi analize i evaluacije programa
- koordinira izvršne timove
- komunicira sa svim ciljnim javnostima
- priprema komunikacijske strategije za sve ciljne javnosti
- koordinira pripremu svih alata komuniciranja
- određuje osnovne komunikacijske poruke
- strateški planira sa čim, sa kim, gde, kada, koliko često…treba slati komunikacijske poruke
Kako da programiramo individualni razvoj – koja znanja su nam potrebna
Naravno u novoj eri globalizacije, kada tržište generalno nema više nikakvih granica, a obiluje i mnoštvom podataka i informacija, vremenom će praktično biti nemoguće nadgledati razvoj i rad organizacije, kao i odziv njenih javnosti u celini. Ipak, svakim danom možemo nadgledati sebe i svoj odnos prema struci i karijeri za šta je potrebno kreirati svoj vlastiti program razvoja i znanja koje ćemo usvajati kako bi sebi osigurali planirano mesto (nivo) u karijeri.
Ako želimo da istrajemo u ovom poslu, barem neko vreme treba da biramo neke od oblasti koja su nam na raspolaganju:
- menadžment / rukovođenje
- odnosi sa lokalnom javnošću
- odnosi sa zaposlenima i internom javnošću
- odnosi sa investitorima i deoničarima
- marketinške komunikacije
- odnosi sa medijima
- javni odnosi i vladini odnosi
- produkcija publikacija
- krizni odnosi sa javnošću
Potrebne veštine i znanja su sledeće (priručnik IABC):
-
sposobnost izvođenja zadataka
-
istraživanje javnosti
-
prilagođavanje nesigurnim situacijama
-
sposobnosti savetovanja
-
realizacija planiranog
-
finansijski menadžment
-
opšti menadžment
-
postavljanje ciljeva
-
vođenje timskog rada
-
tehnike ispitivanja
-
voditeljske sposobnosti
- veštine aktivnog slušanja
-
veštine pregovaranja
-
retorika – veština govora
-
prezentacijske sposobnosti
-
analitičke veštine
-
projektno vođenje
-
upravljanje vremenom
-
strateško razmišljanje i planiranje
-
razumevanje različitih kultura
-
sposobnosti upotrebe (informacijskih) tehnologija
-
veština pisanja ….