Da li se istorija ponavlja?

31/08/2020 16:34

Da li se istorija ponavlja?

Da li se istorija ponavlja? Socijalna distanca postojala je i mnogo pre pandemije korone, a potreba za vinom stara je skoro koliko i sam razuman čovek.

Crna smrt ili kuga je već jednom poharala svet tokom 17. veka. Svet a i tržište suočilo se sa istim poteškoćama poslovanja koje sad trpimo. Lokali i taverne su zatvorene ili rade ograničeno, javna okupljanja su ograničena te i pijace i marketi rade vrlo „stidljivo“ i sa pola kapaciteta, socijalna distanca je obavezna, sve je previše pa i za tako „klimav“ biznis plaćati porez državi ili najmiti posrednike u prodaji ili slično.

Reritet koji je donela crna kuga Italijanskoj vinskoj obali bili su takozvani „vinski prozori“. Vinarima je dozvoljeno da prodaju svoje vino „na crno“, bez oporezivanja, direktno iz svojih vinskih podruma, izbegavajući posrednike i to kroz prozor kako bi držali potrebnu socijalnu distancu. Prozori su bili veličine tek tolike da se kroz njih može proturiti čaša ili flaša. Ove prozore imala je svaka veća i manja vinarija, vinarski zamkovi i podrumi. Bili su veoma popularna alternativa za vreme haranja kuge Evropom. 

Vremenom su vinarije zatvarane, zamkovi pretvoreni u hotele, podrumi komercializovani i svedeni na distribuciju. Nekadašnja atrakcija „vinskih prozora“ tokom 19. veka izumire. Njihov izgled i svrhu dokusurila su oštećenja zgrada tokom II svetskog rata a i velike poplave 1966. godine.

Pandemija korone pokrenula je istoriju. Probudilo se „Udruženje vinskih prozora“( Buchette de vino) zaduženih za zaštitu prozora i negovanje tradicije, koje je izradil mapu postojećih prozora u Firenci i okolini i ponosno obavestila javnost da se vinski prozori, jedan za drugim opet počinju otvarati.

Trenutno ih na mapi ima oko 300.  No obnova je u toku i biće ih još, dosta njih je gadno urušeno naročito su stradali oni drveni i za njihovu obnovu treba vremena.

Eto nešto dobro u ovoj celoj panici koju je izazvala pandemija korone- Vinski portali ponovo rade! Sad su vešti trgovci u ponudu uveli i koktele i hranu te su napravili pravu praktičnu atrakciju i sinonim pandemijskog života u Italiji.

Eto kako je teško doba oživelo, otvorilo jednu lepu tradiciju, prozore.

31/08/2020 16:34

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments