Saveti za nove profesore

05/11/2014 14:02

Saveti za nove profesore

Svako ko počne da predaje u školi sigurno će napraviti neke početničke greške. Iako se mogu osloniti na iskusnije kolege, kada dođe do rada u učionici neke stvari se mogu naučiti samo kroz pokušaje i greške.

Ukoliko na poslu imate problem sa disciplinom, mogli biste da pokušate nešto od sledećeg:

Govorite normalnim, prirodnim tonom

Da li u učionici govorite prirodnim tonom? Većina novih nastavnika i profesora u prvoj godini rada govori povišenim tonom, ali to nije najbolji način da se privuče pažnja učenika, a može i da stvori neprijatnu atmosferu u učionici.

Vrlo je verovatno da će učenici isto odgovarati povišenim glasom. Ako želite da govore normalnim konverzacijskim tonom i vi morate činiti isto. Naravno, nekad se povišen glas ne može izbeći. Na primer, ako želite da učenike podelite u grupe najbolje bi bilo da se izrazite glasno, ali ako želite da vam odgovore na neko pitanje ili se uključe u raspravu izražavajte se smirenim tonom koji poziva na razgovor.

Može vam pomoći i ako sačekate da se učionica utiša pre nego što progovorite. Ukoliko u prostoriji vlada galama samo treba da se strpite i đaci će se utišati. Verovatno će i napominjati međusobno jedni drugima da prekinu sa razgovorom i obrate pažnju na vas.

Obratite pažnju na neverbalnu komunikaciju

Kontakt očima sa učenikom i podizanje jedne ruke je dobar način da privučete pažnju i utišate učionicu. Možda potraje neko vreme dok se učenici naviknu na ovakvu rutinu, ali bi trebalo da radi bez problema.

Dobar način da naglo privučete pažnju može biti uključivanje i isključivanje svetla. Sa mlađom decom možete pokušate da tapšete dva ili tri puta i tražite od njih da odgovore tapšanjem. Ovo je interesantan način da privučete njihovu pažnju i jednim potezom utišate učionicu.

Na probleme u ponašanju reagujte odmah

Ukoliko između učenika postoji problem u ponašanju poput rasprave reagujte istog trenutka. Ne smete dopustiti da se sukob rasplamsa. Dobra reakcija na ovakve situacije je da učenika ili učenike koji prave problem odvojite od drugih i privatno porazgovarate sa njima. Ovo bi najbolje bilo uraditi posle časa, da se izbegne prekidanje lekcije.

Ne optužujte nikoga i pokažite da vas zaista interesuje šta imaju da kažu. Ovakav sukob će u većini slučajeva popustiti tenziju i dovesti do rešenja problema. Ako već morate da reagujete na loše ponašanje uvek zauzmite pozitivan stav.

Trudite se da osmislite zanimljivu lekciju

Ovo je najvažniji savet od svih. Uvek planirajte unapred šta ćete da ispredajete. Bolje je da vam istekne vreme nego da lekcija bude prekratka. Ukoliko je đacima dosadno, a lekcija je loše isplanirana sigurno će doći do razgovora između učenika i pada koncentracije.

Đacima su najdosadnije lekcije kada profesor samo govori a nema nikakve interakcije sa njima. Kvalitetnu lekciju koja će održavati pažnju studenata nije lako isplanirati, ali je vredno truda.

05/11/2014 14:02

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments