Koliko je virtuelna stvarnost postala naša realnost?

26/03/2020 13:05

Koliko je virtuelna stvarnost postala naša realnost?

Promene su neminovne, digitalizacija je uzela maha, a sve to zajedno menja naš život i poboljšava našu svakodnevicu. Istovremeno nestaju određene stvari iz naših života i gubimo određene navike. Neko je fasciniran ovom činjenicom, neko žali za prošlim decenijama, ali jedno je sigurno: sve se menja i hrlimo u manje poznati prostor.

Živimo u društvu u kome dominira pristup na zahtev, u realnom vremenu, do nas dopire ogromna količina informacija, veliki broj usluga, i to sa džepnih računara, bilo gde u svetu da se nalazimo.

Virtuelna stvarnost (VR) se umešala u proizvodnju, u razvoj veštačke inteligencije, u gejming, stvaraju se zabavni/virtuelni parkovi, nastaju novine u edukaciji, čak su se i muzeji okrenuli stvaranju budućnosti u kreiranju svojih postavki. Ne smemo da zaboravimo na filmove koji će širokih ruku “prigrliti” benefite VR-a.

Stvoriće se novine u intimnoj zabavi, gde će i sadržaj za odrasle da se preoblikuje u skladu sa kontekstom, neminovne su promene kod društvenih mreža kao kod obaveznog kanala komunikacije, a o marketingu da ne govorimo.

Svetske kompanije koje gospodare multimedijom (Samsung, Sony, HTC, Microsoft, pa i Apple i Facebook) utrkuju se za prestižnu industriju virtuelne realnosti u zdravoj konkurenciji, što će uticati pozitivno na raznoliku ponudu, kako kod proizvoda, tako i kod cena koje ih prate.

Sa druge strane, postoje negativne posledice uvođenja VR-a u stvarni svet, u naš svet, a jedna od njih je seksualno uznemiravanje koje zauzima upravo te kanale komunikacije i poprima nove oblike, postaje teže za utvrđivanje krivca i za njegovo identifikovanje.

Dakle, bilo da je reč o samo-vozećim automobilima, turističkim putovanjima u svemir, veštačkoj inteligenciji ili virtuelnoj stvarnosti, budućnost je bez sumnje izuzetno zanimljiva, sa svim svojim opasnostima i nepoznatim prostorom koji teži da se istraži.

26/03/2020 13:05

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments