Proverite da li ste pod hroničnim stresom

23/02/2016, 11:37

Proverite da li ste pod hroničnim stresom

Stres se može manifestovati na različite načine, a može biti i uzrok mnogih bolesti, zbog čega je jedan od najvećih neprijatelja današnjice.

Postoje različiti načini da se odbranite od stresa, ali mnogi ljudi ni ne znaju da su pod stresom – dok se ne ispolje neke ozbiljne posledice.

Kako bi se što lakše izborili sa stresom potrebno je prepoznati njegove simptome:

Stalno ste bolesni

Ukoliko vam se čini da ste svake nedelje bolesni i da se na svakih nekoliko dana pojavljuje neki novi simptom – a vi nikako da u potpunosti ozdravite – to znači da vam je telo pod stresom koji vi ne registrujete na pravi način.

Kada smo pod stresom telo luči hormon kortizol (komponenta imunog sistema) koji nam pomaže kratkoročno prilikom odbrane, ali čim se on povuče – telo postaje podložnije bolestima, zbog čega može doći do ponovnog povratka virusa ili pojačane osetljivosti na virusne infekcije.

Loša koncentracija

Loša koncentracija može biti posledica umora, a stres je svakako jedan od pokazatelja da je vašem telu potreban odmor. Kada ne možete da se skoncentrišete na neke svakodnevne zadatke ili zaboravljate sitnice – morate te se odmoriti.

Kada se duže vreme izlažemo hormonu stresa sužava se deo mozga – hipokampus koji je zadužen za memoriju. Upravo zato nam se dešava da zaboravljamo sitnice.

Snažne glavobolje

Ako vam se dešava da imate snažne glavobolje koje se pojavljuju u celoj glavi – njihov uzrok je verovatno stres, pogotovo ako su toliko jake da vas bude iz sna. Konsultujte se sa lekarom i kada utvrdite tačan uzrok glavobolja – lakše ćete ih ublažiti. Ako je stres glavni uzrok – čim smanjite stres u životu – i glavobolje će biti blaže ili će nestati.

Bol u leđima i vratu

Bol u leđima i vratu često nastaju zbog ukočenosti mišića, a tome uzrok može biti način na koij sedite, ali i stres kom ste izloženi. Stres može uzrokovati mišićnu napetost zbog čega je potrebno znati na koje načine da se opustimo.

Među najefikasnijim tehnikama za relaksaciju su tehnike dubokog disanja, meditacije, masaže i joga, pa se potrudite da sebi obezbedite nešto od ovog.

Insomnija

Postoje različite vrste nesanice – jedno je kada ste budni tokom noći i razmišljate o svojim problemima, jer to može biti znak depresije i anksioznosti, dok je znak da ste podsresom ukoliko ste umorni, ali ne možete da zaspete. Tada se budite još više frustrirani, ranljivi i izloženi stresu.

23/02/2016, 11:37

Pretraga

_Edukacija_300x250px
baner-edukacija