Ne dozvolite da vam stidljivost pokvari planove

27/04/2016, 14:57

Ne dozvolite da vam stidljivost pokvari planove

Da li vas stidljivost ponekad sputava? Niste jedini. Mnogi ljudi imaju problema sa stidljivošću koja za sobom može povući i samopouzdanje i stres, a može dovesti i do toga da se osoba zatvori u sebe i ne priča ni sa kim. Naravno, takva osoba neće ostaviti dobar utisak.

Činjenica je da su mnogi od nas stidljivi kada se nađu u nekoj novoj ili izazovnoj situaciji, ali problem je što ta osećanja znaju da preuzmu kontrolu nad pojedincima. Briga i zabrinutost obuzimaju sve misaone procese i sve o čemu smo do tada razmišljali pada u vodu.

To može da se desi bilo kome. Kada radimo stvari koje nam se ne sviđaju to može imati čudan uticaj na naš um i telo. Da biste savladali stidljivost, morate da savladate strah. Kako to da učinite?

Prvo morate da se naterate da razmišljate o situaciji pre nego što do nje dođe. Zatim morate da razmišljate o tome kako želite da se ona odigra. Uzmite u obzir da ćete morati da promenite svoje prirodno ponašanje i ostanete jaki.

Ovih šest saveta će vam pomoći da to uradite:

1. Stav

Morate biti samosvesni povodom svog držanja. Stanite uspravno s ramenima nazad i podignutom bradom. Možda mislite da će skupljanje ramena da vas sakrije? Ne, uopšte! Ostanite uspravni i hodajte mirno i ponosno.

2. Izraz lica

Koristite kontakt očima i izraze lica kako biste odali izgled samouverene osobe. Gledajte naokolo i upijajte. Smešite se kada vas ljudi pogledaju. Gledajte ljude u oči kada razgovarate sa njima.

3. Preuzimanje inicijative

Upoznajte se sa osobom pre nego što ona načini prvi korak. Imajte unapred u vidu šta želite da kažete. Zamislite kako vaša interakcija ostavlja dobar utisak. Pokušajte da vidite sebe iz ugla druge osobe.

4. Pamćenje imena

Koristite imena drugih ljudi tokom razgovora. Delovaćete perceptivno, samouvereno i budno. U velikoj meri će pomoći vašem samopouzdanju ako ste zapamtili sva imena i ako ih sve vreme koristite.

5. Slušanje

Slušanje je odličan način za zaustavljanje neprijatne tišine. Samo slušajte šta ljudi govore i iskoristite temu razgovora za produžavanje priče. Nemojte se koncentrisati samo na ono što vi želite da kažete.

6. Učestvovanje

Naterajte sebe da razgovarate s nekim. Nemojte sedeti i čekati da vam se neko obrati. Zapamtite neke dobre teme za pokretanje razgovora i budite uvek spremni na priču.

Ukoliko imate većih problema sa stidljivošću, možete iskoristiti ovih 6 saveta kao plan za suzbijanje stidljivosti. Odaberite situaciju u kojoj ćete stati u koštac sa svojom stidljivošću i fokusirati se na primenjivanje ovog plana. Vežbajte i ubrzo ćete pronaći način da savladate stidljivost.

27/04/2016, 14:57

Komentariši:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*