6 saveta za sticanje samopouzdanja

09/12/2015, 09:26

6 saveta za sticanje samopouzdanja

Samopouzdanje je veoma važno. Ono može biti značajniji faktor nego znanje ili umeće kada je na primer konkurisanje za posao i dobijanje istog u pitanju.

Upravo je to bio povod za istraživanje kompanije Hjulet Pakard, koja je pokušala da dođe do zaključka – zbog čega je više muškaraca nego žena zaposleno na viši pozicijama.

Nakon istraživanja došlo se do zaključka da se jednostavno veći broj muškaraca prijavi za određeni posao, čak i kada ispunjavaju samo 60 odsto uslova za konkurs, dok žene odustaju ukoliko smatraju da ne ispunjavaju 100 odsto uslova.

Ovde je očigledno da krucijalnu ulogu u dobijanju posla igra upravo samopouzdanje, koje je izgleda znatno prisutnije kod muškog dela populacije, nego kod žena. Ista stvar je i sa na primer unapređenjem na radnom mestu.

Zaključak je da nije sve u talentu. Samopouzdanje, želja za uspehom, verovanje u uspešan ishod uprkos ubeđenju da nećete uspeti – sve ovo ima neverovatan uticaj na to koliko daleko ćete dogurati.

Visok nivo samopouzdanja umnogome utiče na verovatnoću uspeha. Svi mi znamo bar jednu osobu koja je sigurna u sebe. Čak i kada pogreši, uspeva da nonšalatno zanemari svoju grešku, što samim tim navodi i druge ljude da grešku zanemare.

Ipak, samopouzdanje samo po sebi nije dovoljno. Neophodno je da zaista i budete kompetentni kako biste postigli neke rezultate.

Kako biste umanjili stres prilikom razgovora za posao, bitnih događaja koji često umeju da budu veoma neprijatni, trebalo bi da se poslužite ovim tehnikama:

1. Zamislite najgori mogući ishod

Uglavnom paničimo kada se plašimo za sopstveni život, što je u većini slučajeva besmisleno. Međutim, amigdala, deo mozga koji je odgovoran za emocije, nam govori drugačije. Nivo stresa koji doživljavamo na razgovoru za posao jednak je stresu koji bismo osetili kada bi nas jurio lav!

Ova vrsta anksioznosti međutim nije nimalo bezazlena. Ubrzano lupanje srca i teško disanje su odlična pomoć kada zaista pokušavamo da pobegnemo predatoru. Međutim, ukoliko želite da ostavite dobar utisak na poslodavca, ovo baš i ne bi trebalo da se dešava.

Stoga moramo da umirimo amigdalu. Rešenje za to je zamišljanje najgoreg mogućeg scenarija. Time dolazimo do zaključka da nismo životno ugroženi, a amigdala prestaje da nam šalje signale koji nas navode na paniku.

people-314481_640Umesto da razmišljate o pitanjima koje bi vam poslodavac mogao postaviti, najbolje bi bilo da razmislite kako biste reagovali u slučaju da ne dobijete posao. Možda biste bili malo razočarani, morali biste da nastavite potragu za poslom. Ipak, za šest meseci, šest godina, da li će taj jedan razgovor imati veliki uticaj na kvalitet vašeg života? Sigurno neće.

To znači da nema potrebe da razgovor za posao gledate kao na situaciju od koje vam zavisi život jer znate da to jednostavno nije istina.

2. Zamislite uspešan ishod

Ukoliko želite da budete potpuno sigurni u uspeh neke situacije, najbolja stvar koju možete da uradite kako biste povećali svoje samopouzdanje jeste da dođete potpuno spremni.

Prvo što treba da uradite jeste da zamislite najgori mogući ishod. Ovo vam u velikoj meri olakšava situaciju i oslobađa vas negativnih misli. Zatim zamislite najbolji mogući ishod. Umesto da razmišljate kako bi bilo lepo da dobijete povišicu, koncentrišite se na trud da date sve od sebe kako biste tu povišicu i dobili. Vizualizujte svoj uspeh u udobnosti sopstvenog doma.

3. Šta raditi pre važnog događaja?

Sat vremena uoči važnog događaja možete se preslišavati i podsećati svega što ste nameravali da kažete. Međutim, petnaest minuta pre svako preslišavanje prestaje. U ovom trenutku bi vas podsećanje omelo u onome što zaista nameravate da postignete, i u potpunosti bi vam narušilo samopouzdanje. Ovo kratko vreme je od izuzetne važnosti zato što vam ostavlja prostora da povratite samopouzdanje pre nego što se uhvatite u koštac sa situacijom.

4. Telo i samopouzdanje

Svaku emociju koju osetimo ispoljavamo na neki način. Kako menjamo položaj tela, tako se i naše emocije menjaju. Ukoliko ne verujete, sledeći put kada budete nervozni pokušajte da skočite nekoliko puta sa rukama u vazduhu.

person-984124_1280

Pre važnog trenutka zauzmite odgovarajući položaj. Ukoliko stojite, najbolje je da stavite ruke na bokove. U slučaju da ste u sedećem položaju, asimetrične poze odišu najvećom dozom samopouzdanja.

5. Osmislite tehniku samopouzdanja

Možda ste od onih koji mucaju kada su nervozni, ili pak izbegavate da ljude gledate u oči. Morate da postanete svesni ovakvog ponašanja. Svi to radimo. Jedina razlika između ljudi koji imaju samopouzdanja i onih koji ga nemaju je u tome što ljudi sa izuzetnim samopouzdanjem imaju tehniku koja im to i omogućava.

Stoga razmislite o tome kako govorite i kako se ponašate kada ste sigurni u sebe. To i odglumite. Možda će vam izgledati čudno, ali je u tome i stvar. Upravo ćete tako promeniti te sitne greške i naučiti da upravljate svojim emocijama.

6. Preuzmite stvar u svoje ruke

Samopouzdanje i preuzimanje inicijative idu ruku pod ruku. Odlučnost odiše samopouzdanjem isto onoliko koliko neodlučnost odiše nesigurnošću. Stoga preuzmite stvar u svoje ruke još na početku.

Prilikom govora obratite se publici glasno. Tokom intervjua nabacite osmeh i ispružite ruku kako biste se pozdravili. Na važnom sastanku se glasno predstavite.

Kada načinite prvi korak vi zapravo dajete signal publici da držite sve konce u svojim rukama. Ne samo da ćete zavarati svoj mozak, već ćete ubediti i ljude oko sebe. Oprostiće vam manje greške i navijaće za vas. Ta pozitivna povratna informacija će vam u velikoj meri pomoći da preživite i najstrašnije situacije.

09/12/2015, 09:26

Komentariši:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*