6 namirnica za bolje raspoloženje

24/03/2017, 11:03

6 namirnica za bolje raspoloženje

Ono što jedemo može odrediti kako se osećamo. Kada smo gladni možemo biti nervozni i malaksali, ali hrana to veoma uspešno može promeniti.

Namirnice kojima se hranimo imaju veliki uticaj na našu energiju tokom dana. Mozak reaguje na određene supstance koje unosimo u organizam i zbog toga hrana može da utiče i na to kako se osećamo.

Ukoliko želite da se bolje osećate i da budete raspoloženiji, potrebno je da konzumirate ove namirnice:

čokolada

Crna čokolada

Neki ljudi se oraspolože već pri samoj pomisli ili samom pomenu reči – čokolada. Osim toga što je čokolada zdrava u određenim količinama, crna čokolada pogotovo ima veoma pozitivno dejsto i na raspoloženje.

Crna čokolada se izdvaja po tome što sadrži visok nivo kakaa, zbog čega je veoma zdrava, a za bolje raspoloženje je dovoljno da pojedete nekoliko kockica. Za razliku od mlečnih čokolada, crna čokolada ima veću koncentraciju aktivnih sastojaka.

Paradajz

paradajizi

Paradajz je bogat antioksidansima koji čiste naš organizam, a bore se i protiv moždanih zapaljenja i depresije. Upravo je zato paradajz odličan za podizanje raspoloženja. Posebno je za dobro raspoloženje dobar čeri paradajz, minijaturna podvrsta ovog povrća koja ima još više antioksidansa, a u kombinaciji sa maslinovim uljem, koje pomaže u procesu apsorbcije ovog sastojka paradajza, bolje raspoloženje je zagarantovano.

Med

Poznato je da šećer daje energiju, ali isto tako i da nije baš dobar za naš organizam. Srećom, priroda je ponudila odličan način da unesemo nešto slatko što nam neće štetiti, nego čak i pomoći. Zahvaljujući medu, koji je sama srž energije, možemo smanjiti upale u telu, ali i smanjiti simptome depresije, odnosno popraviti raspoloženje.

Jaja

jaja

Sve se više govori o dobrom holesterolu koji se nalazi u jajima, a koji nije štetan za naš organizam. Osim toga, jaja sadrže i vitamin D, jodid, omega 3 masne kiseline, cink, a sve ovo pomaže da se raspoloženje podigne na viši nivo.

Zato je dobro dan započeti dobrim doručkom, koji sadrži bar dva jaja, spremljena na bilo koji način.

Blitva

Visok nivo magnezijuma i hranljivih materija koji se nalaze u blitvi čine ovo povrće veoma snažnim borcem protiv depresije. Kao i soja i spanač, i blitva ima moć da osveži osećanja i popravi raspoloženje.

vocni jogurt

Grčki jogurt

Grčki jogurt zahvaljujući proteinu i kalcijumu, od kojih se sastoji, veoma je dobar za barenje. Upravo manjak ovih sastojaka može da izazove razdražljivost, nervozu i depresiju. Posebno visok sadržaj proteina ima grčki jogurt, zbog čega i predstavlja bolji izvor ovog sastojka koji se efikasno bori protiv depresije.

24/03/2017, 11:03

Pretraga

baner_300x250
_Edukacija_300x250px
Baner_Edukacija
OPEN_DAY_Edukacija_300x250px
baner-edukacija