8 razloga zašto smo i dalje gladni nakon jela

19/01/2018, 09:13

8 razloga zašto smo i dalje gladni nakon jela

Da li vam se ikada desilo da osetite glad nakon obilnog jela? Glad je način na koji nam telo govori da mu je potrebno još hrane. Međutim, ono može biti rezultat različitih veza digestivnog trakta, hormona i nervnog sistema. 

Nažalost, mnoge stvari mogu da ugroze ovaj kompleksan sistem. U nastavku otkrijte šta sve signali gladi mogu da znače.

Neodvoljan doručak

Univerzitet Kemdbridž sproveo je studiju u kojoj je učestvovalo 6764 osobe.  Istraživanje koje je trajalo 4 godine pokazalo je da oni koji su za doručak jeli 300 ili manje kalorija su se u proseku ugojili duplo u odnosu na one koji su za doručak unosili minimum 500 kalorija. Veruje se da obilan doručak reguliše nivo šećera tokom dana, a samim tim smanjuje glad i težnju za hranom.

Žedni ste

Opšte je poznato da je jedan od simptoma dehidratacije upravo glad. Uz to, možete osetiti umor, glavobolju i nemogućnost da se koncentrišete. U slučaju dehidratacije može čak doći i do “krčanja” stomaka. Zato, ukoliko vam se ovo desi, prvo popijte čašu vode, a zatim, ako i dalje osetite glad, jedite.

Smanjen unos vlakana

Vlakna ostaju duže u želucu od ugljenih hidrata, što dovodi do dužeg osećaja sitosti. Međutim, ukoliko jedete vrlo malo ili nimalo vlakana, brže ćete ponovo biti gladni.

Niste zapravo gladni

Ponekad jedemo iz različitih psiholoških ili socijalnih razloga. Mnogi jedu usled pojačanog stresa ili usled emocionalne potrešenosti. Monotonija je takođe jedan od čestih razloga zašto jedemo, a na pojačan unos hrane mogu da utiču i društveni faktori kao što su okupljanja, slavlja i sl.

Zdravstveni problemi

Pojedina oboljenja uzrokuju pojačan apetit kao što su dijabetes, problemi sa štitnom žlezdom… Na glad takođe utiču neki medikamenti ili drugo stanje.

Konzervisana hrana

Hemikalija bifenol A (BPA) je čest sastojak konzervisane hrane, a on može da izazove gojaznost, uz brojne druge zdravstvene probleme. Naučnici sa Univerziteta Harvard veruju da BPA utiče na porast hormona leptina, koji uzrokuje napade gladi.

Previše soka

Uz BPA, sokovi sadrže veliku količinu fruktoze, koja utiče na nivo šećera u krvi i na sam mozak, te dovodi do osećaja gladi.

Prebrzo ste jeli

Želudac šalje hormonske signale mozgu kada je sit, a mozgu je potrebno do 20 minuta da ove signale procesuira. Ukoliko prebrzo jedete, rizikujete da ubrzo ponovo osetite glad i da se tako prejedate.

 

Povezane objave

19/01/2018, 09:13

Komentariši:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*