4 najveća mita o vežbanju i mršavljenju

10/11/2017, 14:17

4 najveća mita o vežbanju i mršavljenju

Ukoliko se polako pipremate za novogodišnje odluke, koje uključuju i zdrav način života, gubljenje viška kilograma i vežbanje, pre bilo kakvog plana, saznajte koje najčešće greške pravimo kada vežbamo da bismo smršali.

Mit #1: Vebanje je najbolji način za mršavljenje

Iako je dokazano da ljudi vežbanjem gube višak kilograma, ovo je ujedno i najteži način za mršavljenje. Naš nivo energije zavisi od toga šta jedemo i kakav nam je metabolizam, a samo u malom procentu, vežbanje utiče na energiju. Ovo samo znači da samimm vežbanjem postoji jako mala šansa da smršamo. Naime, američki Koledž za sportsku medicinu predlaže od 250 do 300 minuta nedeljno. Najbolji način da izgubimo kilograme stoga jeste kombinacija zdrave ishrane, unos manje kalorija i redovna fizička aktivnost.

Mit #2: Ne možeš biti gojazan i fit

Ljudi koji nisu aktivni, a imaju malo kilograma, izgledaju dobro. To jeste tačno, ali neaktivnost doprinosi riziku od srčanih oboljenja, dijabetesa visokog krvnog pritisa, depresije i nekih vrsta rakova. Nekoliko studija pokazalo je da gojazne osobe, koje se bave nekim vidom fizičke aktivnosti, imaju manje šanse od prerane smrti. Ovo samo znači da iako neko ima višak kilograma, može biti metabolički zdrav, A za to potrebna je redovna fizička aktivnost.

Mit #3: Bez bola nema rezultata

Kao što je već naglašeno, ukoliko želite da izgubite višak kilograma vežbanjem, moraćete da budete veoma fizički aktivni. Međutim, to se ne odnosi na sam intezitet vežbi. Umerena jačina i količina vezbi, u skladu sa fizičkom spremom je ključna. I neće uzrokovati bolne upale, grčeve i kočenje mišića.

Mit #4: Vežbe snage su ključ u mršavljenju

Ove vežbe jesu dobre za nas, jer povećavaju kapacicet i telesnu masu. Ali za dizanje tegova potrebna je energija, a ne telesna masa.

10/11/2017, 14:17

Pretraga

_Edukacija_300x250px
baner-edukacija