Cepelini krstare nad Parizom

26/03/2015, 11:06

Cepelini krstare nad Parizom

Pažnja! Cepelini ponovo krstare nebom – i to pariskim!

Nakon skoro 70 godina provedenih u zaboravu i slave ustupljene mlaznim avionima i gliserima koji su postali nezaobilazna prevozna sredstva, cepelini obnavljaju staru slavu.  Zahvaljujući francuskoj kompaniji Airship Paris, gosti grada svetlosti, a i domaći, ponovo mogu da uživaju u pogledu i udobnosti koje nudi lagana plovidba francuskim nebom.

cepelinU svojoj prošlosti, pre pojave mlaznih aviona, cepelini su bili veoma perspektivno sredstvo prevoza. Ovi vodonikom ispinjeni čvrsti baloni su predstavljali osnovu luksuznih putovanja.

I tako je bilo sve do tragičnog leta cepelina Hindenburg koji se zapalio tokom leta 1937. godine, usmrtivši 36 osoba. Ovaj nemili događaj je bacio tamnu senku na putovanje cepelinom i odvratio ljude od ideje da koriste prevozno sredstvo koje se tada, u suštini, moglo smatrati masivnom bombom.

Nakon veoma dugog, a verovatno i zasluženog izgnanstva, cepelini se vraćaju. Kompanija Zeppelin koja ih je i prvobitno proizvodila, sada se vraća započetom poslu – ponovo proizvodi dirižable, ali umesto vodonika, sada za svoje letelice koristi neuporedivo bezbedniji helijum. I to je razlog zbog kojeg kompanija Airship Paris sada uspešno rasprodaje letove na svojim balonima.

Treba imati na umu da kad se kaže čvrst balon, pod tim se misli na ono što spolja izgleda kao balon, a iznutra je zapravo složena konstrukcija. dirizabl

Novi dirižabli, oni koje u svojoj floti ima firma Airship Paris, po svom sveukupnom izgledu i dimenzijama liče na nekadašnje, ali imaju znatno manje putničke kabine. Kokpiti novih cepelina veoma liče na one koje srećemo u avionima, a i funkcionišu na sličan način.

Putnička kabina može da primi maksimalno 12 putnika, a interesantno je i to da je spojena sa kokpitom, pa tako putnici, barem oni skloni maštanju, mogu sebe zamisliti u ulozi lenjog kopilota.

Bez brige, vazduhoplovi imaju toalete – toalete s pogledom, moglo bi se reći!

Rute letenja su raznovrsne, uključuju i kružnu rutu sa preletom iznad zamka u Šantilji i iznad Doline impresionista. Rute su prilagođene vožnji od 30 i vožnji od 90 minuta. Tokom duže vožnje, centralni deo puta je zamak Versaj, zatim ruta prati carski put.

Tokom vožnje, putnicima se prikazuju raznovrsni zamakovi i kolibe duž Sene, pri čemu se u svakom prizoru može istinski uživati jer se leti jako niskom brzinom. To je draž cepelina.

Nije važno da li ćete se odlučiti za kraću ili dužu vožnju, doživljaj je neverovatan. I bez obzira na to šta vas je dovelo u Pariz, da li studiranje, radna praksa ili radoznalost turiste, ne propustite vožnju cepelinom. Cepelini su ponovo u modi.

26/03/2015, 11:06

Komentariši:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*