Sve manje dece i đaka u Smederevu, a i celoj Srbiji

12/11/2014 09:30

Sve manje dece i đaka u Smederevu, a i celoj Srbiji

Ove jeseni je u prvi razred krenulo 1.056 đaka, a ta cifra je za stotinu manja nego prethodne godine. Pre toga je za pet godina upisano čak 1.465 đaka manje.

Leposava Glavonić iz smederevskog Udruženja za borbu protiv bele kuge “Opstanak” rekla je da je ova situacija posledica još jedne loše stvari.

U Smederevu se već godinama beleži negativan priraštaj, gori čak i od republičkog proseka, koji je i sam katastrofalan. Za samo godinu i po dana, prošle godine i prvoj polovini ove godine bilo je 1.180 rođenih i 1.638 umrlih, što znači da ima 458 više umrlih. Najgore je u selima gde je u jednom kvartalu rođeno 19 beba, a umrlo je 106 ljudi, kaže ona.

Kako Leposava kaže, u Smederevu je prosečna porodica već odavno “dva koma nešto”, što znači da parovi sa dvoje i više dece predstavljaju izuzetak, a parovi uglavnom imaju jedno dete, ili nemaju dece. Mladi često odlažu stupanje u brak zbog teške ekonomske situacije, a pritom je ogroman broj mladih i obrazovanih u poslednjih dvadesetak godina napustio zemlju.

Loše stanje što se tiče nataliteta pokazuje i činjenica da je od 2005. do 2011. godine upisano 1.465 učenika manje, što znači da je nestalo čak šezdeset odeljenja. Ukoliko se ovim tempom nastavi sa smanjenjem broja đaka, većina škola će moći da radi samo u jednoj smeni.

Manje je upisano đaka u prvi razred u školi “Jovan Jovanović Zmaj”, kao i obližnjim školama u Saraocima i Vučaku, zbog donošenja odluke da se nastava odvija samo u prepodnevnoj smeni.

Osmi razred u smederevskim osnovnim školama ove godine će završiti manje od 1.200 đaka. Čak i da dođe do toga da se svi upišu u srednje škole, što se nikad nije desilo, ostaće slobodnih mesta.

Loša situacija je i na vlasti – gradska vlast u Smederevu je zbog lošijeg budžeta u julu donela odluku da se smanji pomoć za trudnice i porodilje za 5.000 dinara.

Izvor: Blic

12/11/2014 09:30

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments