Šta studenti žele: Rad u multinacionalnim kompanijama na prvom mestu

15/09/2015, 14:10

Šta studenti žele: Rad u multinacionalnim kompanijama na prvom mestu

Prema rezultatima ankete koju je sprovela studentska organizacija AIESEC, više od 30 odsto studenata želi da radi u multinacionalnim kompanijama koje daju mogućnost napredovanja.

Kompanija Coca-Cola Hellenic Srbija je prvi izbor studenata iz Srbije kada je u pitanju poslovno okruženje. Upravo bi u ovoj kompaniji veliki broj njih želelo da radi nakon studiranja. 

Anketa koju je sprovela organizacija AIESEC u saradnji sa GfK, pod nazivom “Serbia Youth Voice“, uključuje odgovore više od 1.000 akademaca koji su dali svoje mišljenje na temu kvaliteta sistema visokoškolskog obrazovanja u zemlji i o biznis okruženju u kom žele da ostvare svoje karijere.

Naše strateško opredeljenje je zapošljavanje mladih i ambicioznih ljudi i posvećujemo puno pažnje kreiranju stimulativnog i kvalitetnog radnog okruženja, te to što smo prvi izbor studentima je jedna od najvećih potvrda našeg rada. Mladi pokazuju veliko interesovanje za naše programe praksi i edukacija, nakon kojih najbolji među njima imaju priliku da započnu karijeru u našoj kompaniji“, rekla je Dragana Koruga-Ristić, direktorka sektora za Ljudske resurse u kompaniji Coca-Cola Hellenic Srbija.

Prema rezultatima ankete, studentima je prilikom zapošljavanja i odabira kompanije u kojoj bi radili najvažnija mogućnost napredovanja, kao i tip posla koji će se baviti. Više od trećine anketiranih studenata želi da radi u multinacionalnoj kompaniji, a većina se izjasnila da bi na poslu bili zadovoljni ukoliko bi se njihov rad adekvatno vrednovao.

Mladi u Srbiji često zaboravljaju na svoj lični i profesionalni razvoj, dok je pojam liderstva marginalizovan. AIESEC kao organizacija teži da kroz svoje programe stvori mlade lidere koji će pozitivno uticati na društvo u Srbiji. “Serbia Youth Voice” anketa je imala za cilj da omogući mladima da iskažu svoje mišljenje u vezi sa kvalitetom studija i okruženjem u kakvom žele da rade i na taj način utiču na njihovu promenu“, rekao je Jakov Božović, potpredsednik za Makreting AIESEC Srbija.

Studenti teže ka poslu koji će ih ispunjavati, koji će biti u pozitivnom okružnju, a pozicije koje su im najprimamljivije su kreativne i zabavne, dok većina njih želi da radi u sektoru ljudskih resursa i marketinga.

Među najpoželjnijih pet kompanija, pored Coca-Cola Hellenic Srbija, nalaze se i Telenor Srbija, NIS, Ernst&Young i Delhaize Group.

15/09/2015, 14:10

Komentariši:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*