Loše navike tokom učenja

24/07/2014, 12:01

Loše navike tokom učenja

Da li ste se ikada zapitali kako se dešava da padnete na testovima iako ste učili satima? Loši rezultati na testovima i kontrolnim zadacima nakon dugih i posvećenih sati učenja mogu jako loše uticati na samopouzdanje.

Ukoliko vam se ovo dešava, moguće je da vaše trenutne metode učenja i navike koje imate ne funkcionišu kako treba. U ovakvim situacijama treba okrenuti drugi list i uneti promene u načinu kojim pristupate učenju.

Proces učenja je i dalje misteriozan, ali studije su pokazale da najefektniji proces učenja uključuje veoma aktivno postupanje tokom vaših radnih sati. Drugim rečima, da biste učili efektivno i efikasno, morate da čitate, crtate, upoređujete, memorišete i testirate se.

Jedan od lošijih načina učenja je hvatanje linearnih beležaka. Ovo je metod koji učenici i studenti koriste kada pokušavaju da zapišu svaku reč lekcije koju im predavač ispredaje, što izgleda često kao ispreturan esej bez paragrafa. Sigurno se pitate: Kako može biti loše to što zapisujem svaku reč lekcije? Naravno, nije loše zapisati svaku reč lekcije, ali jeste loše ako mislite da učite efikasno ukoliko ne pokušavate da izmenite svoje linearne beleške bar na neki način. Ono što morate učiniti da bi linearne beleške bile od neke koristi je da ih ponovo iščitate i pronađete veze između različitih pasusa koje ste zapisali i sredite ih da budu čitke i razumljive. Pre svake sledeće lekcije, trebali bi da pregledate svoje beleške sa prethodnih časova i predavanja i da utvrdite šta će biti gradivo za sledeću lekciju kako bi mogli valjano da se nadovežete na nju na osnovu starijih predavanja. Takođe još jedan od dobrih načina za korišćenje beležaka sa časova je da napravite sebi testove koji su bazirani na osnovu sadržaja istih.

Još jedna loša navika tokom učenja je podvlačenje ili obeležavanje markerom rečenica u knjigama. Svetle boje na stranicama i podvučeni redovi u knjizi ostavljaju veliki vizuelni uticaj, pa će vam se svakako učiniti kako je to što radite kvalitetno utrošeno vreme na učenje. Podvlačenje zaista jeste bitno što se tiče isticanja bitnih informacija na stranici, međutim ponovno i ponovno iščitavanje nije dovoljno produktivno. Kako bi podvlačenje tekstova u knjizi bilo efektnije, vaš metod korišćenja informacija koje su podvučene mora biti aktivniji. Jedno od kreativnijih rešenja bi bilo da ispisujete podvučene reči i rečenice na kartice ili samolepljive papiriće i zalepite ih na sebi vidno mesto, kako biste mogli da ponovljate to gradivo čak i kada ne sedite i aktivno učite. Ukoliko bi vam se ovaj metod pokazao efektnim, možete, na primer, bojiti nove reči i rečenice u neke nove boje.

Jedna od navika koju učenici imaju je ponovno iščitavanje lekcija noć pre testa. Ovo jeste dobra ideja, ali tek kao poslednji korak. Dakle ukoliko ste preduzeli sve korake koji su već navedeni tek onda se možete posvetiti ponovnom iščitavanju lekcija.

Učenici takođe provode dosta vremena iščitavajući kartice i papiriće koje smo već naveli kako bi zapamtili definicije. Ovo jeste dobar metod učenja, ali isključivo ako je to prvi korak u proces učenja.

Kako učenicima ocene napreduju, tako se od njih očekuje i da im sistem učenja napreduje, tako da je veoma bitno da posvetite vreme razvijajući način učenja koji vam najviše odgovara.

24/07/2014, 12:01

Komentariši:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*