Znate li da na planeti postoji i osmi kontinent?

02/11/2017 09:29

Znate li da na planeti postoji i osmi kontinent?

I dok nam je trebalo neke vreme da prihvatimo da Pluton nije planeta, nego ledeni div, novo otkriće ponovo je poljuljalo sve ono što smo dosad znali iz geografije.

Naučnici su u magazinu “Geološko društvo Amerike” objavili istraživanje u kojem se tvrdi da na Zemlji postoji osam kontinenata. Tako pored Evrope, Afrike, Azije, Antarktika, Australije, te Severne i Južne Amerike, ubrajaju i Zelandiju.

Šta je Zelandija i gde se nalazi?

Veličine Indije, ovaj kontinent nalazi se istočno od Australije, a uz Novi Zeland, ubraja još nekoliko obližnih ostrva. Zelandija je deo superkontinenta Gondvana od kojeg su nastali Australija i Antarktik, pre 80 miliona godina. Dok su se ova dva kontinenta odvojila i razvila posebni floru i faunu, Zelandija je u potpunosti  potonula, a danas 93% kopna je pod vodom. Procenjuje se da je površina Zelandije oko 4.920.000 kilometara kvadratnih, a tek sada, postaje predmet istraživača.

Dosad, smatrana je mikrokontinentom, ali geolozi se bore za to da Zelandiju proglase kontinentom, jer ima sve karakteristike istog- počev od kore zemljišta. Tim od 32 naučnika iz 12 zemalja izvršili su prvu posetu Zelandiji, a biće potrebno mnogo vremena pre nego što istraže svu istoriju ostrva, dugu 80 miliona godina.

Foto: Instagram