Stižu li nam velike hladnoće?

01/10/2018 11:59

Stižu li nam velike hladnoće?

Istraživački centar NASA upozorava na temperature koje nas očekuju.

Naime, merenje koje je izvršio američki satelit “TAJMD”, pokazalo je da Sunce ulazi u jedan od svojih minimuma u kosmičkoj eri.

Hladan talas

Rezultati istraživanja su pokazali da najviši sloj Zemljine atmosfere reaguje i da nas velike hladnoće tek očekuju.

Prema rečima Martina Mlinčaka iz istraživačkog centra NASA, Zemljina atmosfera gubi toplotnu energiju i ukoliko se trend hlađenja nastavi, gornji slojevi bi mogli postati rekordno hladni.

Podatke je otkrio instrument “Sajber”, na NASA satelitu “Tajmd”. Naime, on prati emisiju ugljen-dioksida i azot-oksida, a u pitanju su supstance koje imaju ključnu ulogu u energetskom bilansu vazduha od 100 do 300 kilometara iznad površine planete.

Toplotno stanje gasa u termosferi, kako naučnici nazivaju vrh Zemljine atmosfere, meri se infracrvenim zračenjem ovih supstanci.

Poznato je da se termosfera hladi tokom Sunčevog minimuma, a reč je o jednom od najvažnijih načina na koji Sunčev ciklus (11 godina), utiče na Zemlju.

Nedavne studije, koje su sproveli Mlinčak i njegovi saradnici, pokazale su stanje termosfere, koja varira zavisno od Sunčevih ciklusa, a ove varijacije se mogu opisati kao: “vrlo hladno”, “hladno”, “neutralno”, “toplo” i “vrlo toplo”. Stiže nam period “vrlo hladno”.

01/10/2018 11:59