Pronađena organska materija na Marsu

08/06/2018 13:03

Pronađena organska materija na Marsu

Američka svemirska agencija objavila da je otkriveno postojanje organske materije na Crvenoj planeti.

Rover NASA pod nazivom “Curiosity”, otkrio organsku materiju u 3,5 milijardi godina starim sedimentima u krateru na Marsu.

Postojanje organske materije na Marsu

Prema navodima iz NASA, u Marsovoj atmosferi, rover je uspešno detektovao prisutnost metana. Podaci su prikupljeni zahvaljujući bušenjem kratera na Marsu. Ova operacija predstavlja deo potrage NASA, za organskom materijom, koja bi mogla otkriti da li je nekada postojao život na površini ove planete.

Potraga za životom izvan planete Zemlje, zasniva se na osnovnim elementima života.

Ovo otkriće moglo bi predstavljati potvrdu o postojanju života na Marsu, u davnoj prošlosti.

Metan, kao najjednostavniji organski molekul, prisutan je i na drugim mestima Sunčevog sistema, za koja se veruje da bi mogla biti pogodna za život.

Sručnjaci napominju, ako život i postoji van naše planete, on sigurno neće biti poput života kakvog mi poznajemo.

Naučnici veruju da bi ovo otkriće moglo predstavljati i veliki napredak u astrobiologiji.

Ranije sprovedene studije ukazivale su na postojanje atmosferskog metana i organskih spojeva na Marsu. Podaci koje je prikupio Curiosity, predstavljaju jasnu sliku o procesima i uslovima na Marsu, kako danas tako i pre više milijardi godina.

08/06/2018 13:03