Postoje četiri vrste ličnosti?

08/09/2022 11:00

Postoje četiri vrste ličnosti?

Naučna studija otkriva da postoje četiri vrste ličnosti.

Izgleda da se ne razlikujemo mnogo. Naime, naučnici tvrde da svi možemo biti grupisani u četiri kategorije.

Četiri vrste ličnosti

Istraživači sa Univerziteta Nortvestern sproveli su istraživanje koje je uključilo 1,5 miliona ljudi, koji su odgovarali na upitnike putem interneta.

Prethodno sprovedenim studijama, naučnici su pokušali da kategorizuju ličnosti, koriteći slabo reprezentativne uzorke male grupe ljudi.

Tokom novog istraživanja, naučnici su koristili pet dobro poznatih osobina za procenu ličnosti – “velikih pet crta ličnosti” u psihologiji: ekstraverzija, otvorenost, saradljivost, savesnost i neuroticizam.

Zahvaljujući posebnom algoritmu, uspeli su da podele ispitanike, u samom startu, u 16 kategorija, da bi se na kraju studije sve svelo na četiri grupe. Stručnjaci navode da ovo istraživanje, u velikoj meri može biti korisno za mentalnu zdravstvenu negu i potencijalne poslodavce.

U koju grupu spadate?

Prva vrsta ličnosti su prosečne ličnosti. Prema izjavi vođe istraživanja, Luisa Amarala “postoji vrlo malo toga što se može reći za ovaj tip ličnosti”.

Naime, prosečni ljudi su prilično ekstrovertni, neurotični, prijatni, savesni i nisu preterano otvoreni za nove stvari.

U drugu grupu spadaju rezervisane ličnosti. Reč je o osobama koje su malo više introvertne od prosečnih ljudi, nisu ni otvorene ni neurotične. Sasvim su prijatne, savesne i emotivno stabilne.

Trećoj grupi pripadaju uzorni modeli. Ovi ljudi nisu neurotični, ali su ekstrovertni, prijatni, otvorenog uma i savesni. Oni su fini, dobri lideri, pouzdani i uvek otvoreni za nove ideje.

U poslednju grupu spadaju egocentrične osobe. Oni su neverovatno ekstrovertni i nalaze se ispod proseka za otvorenost, prijatnost i savesnost.

Istraživači, uz objavljene rezultate, ističu da se ličnost tokom vremena menja i da možemo menjati grupe kako starimo.

08/09/2022 11:00

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments