Otkriven fosil letećeg predatora veličine aviona

06/11/2017 10:50

Otkriven fosil letećeg predatora veličine aviona

U Gobi pustinji, pronađeni su ostaci džinovskog pterosaura, koji je vladao nebom pre 70 miliona godina.

Poznati pod nazivo pterodaktili, iako to nije tačno, oni su prvi leteći gmizavci perioda Jure. Budući da su im udovi bili zakržljali, razvitkom opni, počeli su da lete. Uglavnom, pterosauri se nazivaju dinosaurusima, ali to nije ispravno, jer su oni zapravo leteći gmizavci, za razliku od ptica, koje jesu leteći dinosaurusi.

Iako je većina fosila pterosaura pronađena na područjima gde je postojala voda- glavni izvor hrane ovih životinja, neki ostaci nađeni su i u unutrašnjosti kontinenata. Međutim u ovim područjima, veoma je mali broj očuvanih skeleta, zbog same krhke i tanke strukture kostiju.

Slikoviti prikaz pterosaura

Naučnici su nedavno u dinama pustinje Gobi u srednjoj Aziji otkrili fosil pterosaura čiji je raspon krila bio između 10 i 12 metara. Da budemo slikovitiji, raspon krila je veći od visine zgrade na tri sprata. Ipak, u ovom slučaju, veoma je teško proceniti tačnu veličinu pronađenog pterosaura, jer skelet nije ceo.

Iako se verovalo da su ovi gmizavci živeli u Evropi i Severnoj Americi, ovo je prvi dokaz da su pterosauri živeli i na azijskom kontinentu.

Istraživači veruju da novootkriveni fosil pripada najvećem pterosauru koji je postojao, i tako bacio u senku prethodna otrkića Kuuetzalcoatlusa (10-12 metara) pronađenog u Teksasu i Hatzegopteryx (10-11 metara) pronađenog u Rumuniji.

06/11/2017 10:50