Koji ste tip Fejsbuk korisnika?

09/08/2017, 17:11

Koji ste tip Fejsbuk korisnika?

U proseku, svoj Fejsbuk nalog dnevno proveri oko 1,28 milijardi ljudi, a na mesečnom nivou, ta cifra dostiže i dve milijarde korisnika. Prema istraživanjima, na dnevnom nivou, svaki korisnik provede oko 35 minuta na ovoj društvenoj mreži. 

U nedavno objavljenoj studiji, profesori s Univertiteta Brigham u SAD, pokušali su da pronađu odgovore na pitanja zašto je ova platforna osvojila ceo svet i zašto su ljudi danas i te kako spremni da ceo svoj život prikažu javno?

Prema odgovorima testiranih korisnika, istraživački tip izdvojio je četiri kategorije Fejsbuk korisnika:

1. Sve na “izvol’te”

Ovi korisnici upotrebljavaju Fejsbuk kako bi učvrstili odnose koji postoje izvan virtuelnog sveta. “Fejsbuk im služi kao produžetak odnosa koji imaju sa prijateljima, porodicom i partnerom i na taj način prikazuju osećanja koja imaju prema voljenim ljudima”, navodi se u studiji.

2. Ljubitelji opcije “share”

Za razliku od prve kategorije, ovi korisnici na Fejsbuk ne stavljaju fotografije, a njihov profil ih uopšte ne zanima. Umesto toga, oni šeruju tuđe statuse, videe, vesti i događaje i tamo informišu svoje virtuelne prijatelje. Nije im strano ni da komentarišu na druge poustove i da se u nedogled “nastavljaju”. Razlog, prema studiji, leži pravo u opciji “like”, a većina ispitanika priznala je da oseća posebno zadovoljstvo kada im stigne ovakva notifikacija.

3. Ljubitelji selfija

Oni koriste društvene mreže radi samopromocije. Pored toga što kače svoje fotografije, oni poustuju i videe i statuse isključivo o sebi. Za razliku od prve kategorije, selfi ljubitelji svesno i s namerom privlače pažnju na sebe.

4. “Voajeri”

Slično kao oni koji vole opciju “share”, voajeri ne ažuriraju svoje profile, a na Fejsbuk odlaze isljučivo ne bi li videli šta drugi ljudi rade. Fejsbuk je njihov “prozor” u živote drugih ljudi, kaže studija.

Ipak, istraživači se slažu da ovakvo kategorisanje nije u potpunosti validno, jer korisnici Fejsbuka mogu u isto vreme da pripadaju i u nekoliko kategorija. “Socijalne mreže su se intergrisale u sve, a većina ljudi ne razmišlja o tome zašto ima naloge na društvenim mrežama#, zaključak je studije.

09/08/2017, 17:11

Pretraga

baner_300x250
_Edukacija_300x250px
baner-edukacija