Budućnost ormara – odeća koja šalje poruke

14/09/2016 16:15

Budućnost ormara – odeća koja šalje poruke

Budite iskreni – koliko vremena provodite u potrazi za odgovarajućom odevnom kombinacijom i koliko komada odeće držite u ormaru ali nikad ne oblačite?

Svi mi u ormaru i dalje čuvamo neki komad odeće koji nismo nikad obukli ili samo jednom – pre godinu dana ili više. Zbog čega čuvamo te stvari? Na ovaj način samo pravimo nered i gužvu u gardroberu.

momak-kravata

Statistika je pokazala da se u Velikoj Britaniji godišnje potroši oko 2,15 miliona tona obuće i odeće, a da je vrednost robe koja se nalazi u ormarima Britanaca čak 30 milijardi funti.

Pročitajte i: Pola godine u potrazi za pravom odevnom kombinacijom!

Sa ciljem da se ovo promeni i da se prekine bacanje novca na odeću koja nam nije potrebna, naučnici sa Univerziteta u Birmingemu su počeli da razvijaju tehnologiju koja će doprineto boljem odnosu prema garderobi.

Pametni ormari, pametna odeća

Tehnologija na kojoj rade stručnjaci iz Birmigema se odnosi na pametnu odeću koja će nam slati poruke na telefon – ali samo oni komadi koje dugo nismo obukli iz bilo kog razloga. Naravno, možete ignorisati ovo podsećanje i upozorenje, ali zaboravljeni komad odeće će stupiti u kontakt sa organizacijom koja se bavi recikliranjem i javiće da želi da bude recikliran!

devojka-kosulja

Naravno, ovo zvuči kao naučna fantastika – ali je moguće. Stručnjaci rade čak i na tome da komadi garderobe koje ignorišemo, pa čak i pored podsećanja i slanja poruka ipak ne nosimo – “nauče” kako sami sebe da prodaju, odnosno da se ponude na internet aukciji.

Ovaj program bi funkcionisano tako što bi svaki artikal imao na sebi zakalen čip koji je potpuno neprimetan, a koji ne bi smetao prilikom oblačenja, nošenja, pranja i održavanja garderobe.

Cilj ove ideje je da se ljudi motivišu da više razmišljaju o tome šta će kupiti i šta će nositi, a da stvari koje više ne žele da nose – proslede, prodaju, recikliraju…

14/09/2016 16:15

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments