Misli kojima nesvesno izazivamo anksioznost

12/01/2018, 11:41

Misli kojima nesvesno izazivamo anksioznost

Postoje mnogi okidači anksioznosti, a pored brojnih spoljnih faktora i mi sami možemo da uzrokujemo pojavu ovog stanja. U nastavku otkrijte kojim mislima izazivamo nelagodnost sami sebi.

Šta ako ne uradim dobro posao?

Kada osećamo anksioznost, bojimo se i stvari od kojih ne postoji realna opasnost. Tako, pitanja “šta ako” mogu da pogoršaju naše stanje. Nema potrebe da bilo kakav posao započinjete ovim pitanjem i da se unapred pribojavate da nešto nećete dobro uraditi. Umesto toga postavite sebi pitanj: “Šta je potrebno da uradim posao dobro, u skladu sa mojim sposobnostima?”

Zakasniću, zbog gužve u saobraćaju!

Na neke stvari jednostavno ne možemo da utičemo, kao što je gužva u saobraćaju, kolaps ili pak vremenske prilike. Umesto što brinete da ćete zakasniti, sebe smirite mišlju: “Stići ću kada stignem i to je sasvim okej.”

Pročitajte i… Ove navike pogoršavaju anksioznost!

Zašto se uopšte trudim, kada neću uspeti?

Ova tvrdnja, pored toga što nije tačna, negativno utiče na psihičko stanje svakoga, a posebno na osobe koje već pate od anksioznosti. Razmišljajte o tome da li realno postoji mogućnost za neuspeh, a ako i postoji, imajte na umu da niko nije savršen, a da se trud uvek ceni i isplati.

Ovoj osobi se ne dopadam

Upoznali ste nekog i ta osoba vam je dala signale da joj se ne dopadate? Pa šta! Ne morate svakome da se svidite, kao što ne mora svako i vama da se dopadne. Nema potrebe o tome previše razmišljati.

Nikada neću uspeti ovo da uradim

Uz nesigurnost, ovde se meša i generalizacija i negativnost. Počnite malim koracima i svaki put kada stignete do tog malenog cilja, pohvalite sami sebe. Tako ćete na kraju uspešno uraditi i mnogo veći posao.

Pročitajte i… Kada je anksioznost simptom nečeg mnogo ozbiljnijeg?

Pogrešiću

Za nekoliko dana sledi važan sastanak, ispit ili prezentacija, a jedino o čemu vi razmišljate jeste da ćete pogrešiti? Nemojte da blokirate svoje samopouzdanje, a ako se i desi greška, ispravićete je i nastavićete dalje. Svako ponekad greši, zar ne?

Nisam to trebao/trebala da kažem

Analiziranje svakog razgovora odlika je svake anksiozne osobe. Međutim, umesto što se kajete što ste nešto rekli, pomirite se sa tim i sledeći put pronađite prave reči u razgovoru. Takođe, uvek postoji i opcija da se izvinite.

Povezane objave

12/01/2018, 11:41