Kako prevazići loš dan

18/04/2017, 10:35

Kako prevazići loš dan

Svima nama se ponekad desi da imamo loš dan. To su oni dani kada se čini da se nedaće samo nižu jedna za drugom, kao na primer kada vam pukne guma na putu do posla, i kada napokon stignete na posao i odradite ono što trebate samo da bi vaš šef prisvojio sve zasluge, i sve to uz konstantan pritisak koji roditelji vrše na vas tokom dana.

Bilo bi idealno kada bi ovaj period trajao samo dan ili dva, međutim to u stvarnosti nije tako i nikada neće postojati period u životu kada je sve savršeno. Nešto mora poći po zlu, ako mislite (ili se čak nadate) da se to neće dogoditi, grdno se varate. Svi mi imamo loše godine, mesece, nedelje i dane.

Ljudima koji imaju želju da rade na sebi i unapređuju svoj život je možda čak i teže da se izbore sa takvim danima ukoliko ne uspeju da shvate negativne emocije koje donese loš dan. Tada oni počinju da preispituju da li je njihovo poznavanje psihologije dovoljno dobro da bi uspeli da prevaziđu sve negativnosti tog dana. S vremena na vreme pojavi se mogućnost uzimanja slobodnog dana za odmaranje, međutim šta je sa onim danima kada nam nije omogućeno da pobegnemo i da se sakrijemo?

Ovo su neke stvari o kojima bi trebalo razmišljati tokom loših dana:

Nemojte dopustiti svom mozgu da pobegne od problema

Kada se suočavate sa nedaćama, vaš mozak će želeti da vas natera da se kompletno povučete iz situacije. Vaš zadatak je da prepoznate takve misli i budete korak ispred, napravite pauzu ali pripazite da ne odlutate u potpunosti od problema. Malo čokolade, igrica na kompjuteru ili čaša piva ne može da naškodi, samo se potrudite da vam ove distrakcije ne postanu regularan način za bežanje od problema.

Da li je u pitanju samo vaše trenutno loše raspoloženje ili ste zaista utučeni?

Glavna razlika između ove dve situacije je to što može biti da se iznervirate kada nešto ne ide po planu, da bi se 15 minuta kasnije smirili kada porazmislite o rešenjima umesto o problemu. Kada ste zaista utučeni može vam se desiti da sumnjate u sopstvene životne motive, ništa vas ne pokreće, želite da odete na duže vreme i utehu tražite u raznim stvarima koje vam mogu odvući pažnju od problema (poput alkohola, žurki, hrane, itd.) Ukoliko je u pitanju samo vaše raspoloženje, malo ugađanja sebi će rešiti problem. Međutim, ukoliko je u pitanju nešto veće…

Ukoliko je u pitanju veći problem, prvo je potrebno identifikovati ga

Razlozi zbog kojih su ljudi utučeni ili depresivni variraju u zavisnosti od osobe. Neki od najčešćih razloga su:

  • gubitak životnih ciljeva i motiva,
  • nedostatak napretka,
  • nedostatak osobe/osoba koje nadgledaju njihov život,
  • prestanak dobijanja novih izazova 
  • ukidanje potrebe da se izađe iz zone komfora,
  • prihvatanje previše obaveza na sebe što može prouzrokovati da radost iščezne iz svakodnevnog života.

Ukoliko uskratite sebi stvari koje volite i izostavite pojedine bitne delove iz vašeg života, i vi sami ćete se osećati uskraćeno. Identifikujte razlog problema kako biste mogli da se izborite sa njim ili još bolje, da biste ga sprečili.

Odlučite ZAŠTO imate poteškoća da se vratite na pravi put

blonde-1031534_1280

Da li je u pitanju samo kratkoročni problem gubitka koncentracije i neodržavanje uma u top formi? Ili je, pak, u pitanju dugoročniji problem prouzrokovan nedostatkom napretka i novih izazova u životu? Jedini način da se rešite ovih poteškoća je da steknete uvid u sam problem.

Napravite listu za “hitnu pomoć’’ tokom loših dana

Vi ste jedini koji znate koje stavke bi ta lista trebala da sadrži. Međutim, predlozi koji samo mogu pomoći su:

  • praktikujte jogu i meditaciju,
  • odvojite vreme za porodicu/prijatelje ili suprotno, vreme koje provedete sami sa sobom,
  • idite u šetnju kako biste razbistrili glavu,
  • osmislite nove izazove i napravite spisak koji ih sadrži,
  • pregledajte kratkoročne, srednjeročne i dugoročne ciljeve,
  • naterajte sebe da osetite napredak (ovo može biti izazov, pogotovo kada su u pitanju dugoročni ciljevi) i
  • uradite nešto za druge (na kraju, svima nama je potrebno da osetimo da pružamo neki doprinos).

Naterajte se da steknete uvid u pravac u kojem ste se uputili

Ljudi su najčešće pretežno vizuelna bića, stoga im je potrebno da VIDE da ih ono što rade približava svom cilju. Ovo možete postići tako što ćete napraviti listu koraka koje će vas dovesti do vašeg cilja (poželjno je da krenete da je pišete od dna ka vrhu) ili šematski prikaz tih koraka po istom pravilu. Bilo šta što će vas podsetiti da idete u pravom smeru će vam biti korisno u procesu dostizanja vaših ciljeva.

Snežna grudva ne mora da preraste u odron

Kada napravite jednu grešku, mnogo je lakše napraviti nekoliko posle nje. Čuknuli ste auto i pre nego što ste se okrenuli, izgubili ste koncentraciju i zaboravili rođendanski poklon vašeg kolege ili bitne elemente projekta koji vas čeka na poslu.

Neretko se desi da jedan problem prouzrokuje kolateralnu štetu u vidu daljih previda. Probušena guma ili bolesnik u porodici će neizbežno uticati na promene u vašem dnevnom rasporedu. Potrudite se da ne dozvolite sebi da načinite više grešaka nego što je potrebno. Jedna greška je samo jedna greška. Jeste pokvarila taj trenutak, nemojte dozvoliti da vam pokvari i ostatak dana.

Uvrstite ritual odmaranja u svoj dnevni raspored

Kada imate poteškoća sa spavanjem, razmislite o mogućnosti da uvedete mali ritual pre spavanja koji će vam pomoći da se opustite. Nakon što završite sa vežbanjem, preporučljivo je da odvojite nekoliko minuta za istezanje. Kada imate loš dan, uspostavite sekvencu aktivnosti koja će vam pomoći da preusmerite koncentraciju i obnovite energiju. Prošetajte, čitajte 10 minuta, praktikujte jogu ili šta god vas čini mirnijim i usresređenijim. Prvih nekoliko puta ćete morati da se podsetite da uradite ove stvari, međutim, kada ih ponovite nekoliko puta, ovi postupci će vam preći u naviku.

Započnite dan sa malim uspehom

Taj uspeh može biti čitanje knjige ili odvajanje 10 minuta za vežbanje joge, šta god je vama važno. Na ovaj način će vam svaki dan biti uspešan i nećete imati priliku da kažete da niste imali vremena da uradite stvari koje vam znače ili da vam je dan upropašten zbog nekih razloga. Ukoliko omogućite sebi lep početak dana, vaš dan ne može zaista biti upropašten.

Nemojte preskakati vežbanje

Ovo je zaista poslednja stvar koju biste želeli da uradite. U zavisnisti od stanja u kojem se nalazite, fizička aktivnost vam može dati dozu endorfina i pružiti odličan ventil za sve frustracije koje ste skupljali u sebi tokom dana, a u nagorem slučaju može bar da vam pomogne da zaspite čim spustite glavu na jastuk.

DODATNI SAVET: Nikada ne odlažite razmišljanje o problemu za veče. Većina stvari se čini mnogo gorim nego što zapravo jeste kada se o njima razmišlja pre spavanja. Jutro je pametnije od noći, stoga dajte sebi nekoliko sati prostora da se odmorite.

ZAKLJUČAK

Loši dani se događaju s vremena na vreme. Potrebno ih je prvenstveno predvideti, sprečiti što je više moguće loših stvari i znati kako se nositi sa njima kada se dogode.

Ukoliko ne osećate da ste napredovali, pregledanje sadašnjih ciljeva umesto postavljanja novih je rešenje. Možete držati listu ili raspored ciljeva na zidu kako biste svakodnevno videli gde se nalazite na putu ka cilju. Kada je problem veći od toga, potrebno je da odredite drugačiji prioritet stvarima.

Odvojite jedno veče da razmislite o tome (prošetajte, meditirajte pet minuta, sedite i razmišljajte sa olovkom u ruci). U toku procesa, biće vam sve lakše da ignorišete ometanja i steknete perspektivu o tome šta je to što čini da se osećate dobro na duži period, bez bežanja i osećaja krivice prouzrokovanog istim. Jednostavno, bez osuđivanja, iskoristite činjenicu da ste vi oni koji najbolje poznajete sebe.  

18/04/2017, 10:35

Pretraga

baner_300x250
arh
_Edukacija_300x250px
baner-edukacija