Održana konferencija „Dualno obrazovanje – znanje za budućnost“

26/12/2019 16:41

Održana konferencija „Dualno obrazovanje – znanje za budućnost“

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević govorili su danas u Beogradu na konferenciji „Dualno obrazovanje – znanje za budućnost“.

Na skupu je istaknuto da ove školske godine u Srbiji ima 35 dualnih profila, kao i da je u taj model obrazovanja uključeno oko  6.100 učenika i 880 kompanija.

Ministar Šarčević rekao je da broj učenika, škola i kompanija, kao i dualnih profila iz godine u godinu raste.

U školskoj 2013/2014. godine 400 učenika školovalo se na taj način u 16 škola, na tri obrazovna profila i u 40 kompanija. Prošle školske godine, bilo je 4.500 učenika koji se obrazuju za 33 obrazovna profila, u 80 škola i 600 kompanija.

Ministar  Šarčević je ukazao da je vrlo važno da obrazovanje vodi računa o potrebama privrede.

Na skupu posvećenom dualnom obrazovanju ministar je istakao da je važno da se u sistem dualnog obrazovanja uključe i univerziteti i da je zato donet Zakon o dualnom modelu studija na visokom obrazovanju. Podsetio je i da su reformisane strukovne škole i obrazovane akademije.

“Radimo sve da mladi ostaju u Srbiji”, rekao je Šarčević.

Na konferenciji su govorili predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež, profesor Švajcarskog ekonomskog instituta pri Federalnom institutu za tehnologiju u Cirihu Ursula Renold.

Među učesnicima bio je i Noel Ginsburg, osnivač „Karijervajz Kolorado“, neprofitne organizacije na čiju inicijativu je uveden sistem dualnog obrazovanja u SAD, koji je podelio iskustva o udelu i značaju dualnog obrazovanja za održivost poslovanja i ekonomski napredak jedne zemlje. Konferenciji su prisustvovali predstavnici kompanija iz cele Srbije, škola i lokalnih samouprava, strani partneri i predstavnici institucija koje su doprinele i učestvuju u razvoju dualnog obrazovanja.

26/12/2019 16:41

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments