Kampanja za poboljšanje položaja osa?

24/09/2018, 10:50

Kampanja za poboljšanje položaja osa?

Verovali ili ne, naučnici su pokrenuli kampanju za poboljšanje položaja osa, jer smatraju da nisu dovoljno cenjene i da ljudi više vole pčele.

Oni pozivaju sve na organizovanje javne kampanje, kako bi ose stekle potrebnu popularnost.

Najomraženiji insekti

Prema sprovedenoj anketi u kojoj je učestvovalo 750 ljudi iz 46 zemalja, ustanovljeno je da su ose najomraženiji insekti.

Naučnici su na osnovu ankete sproveli i studiju koja je pokazala da ljudi ne vole ose, iako su one korisne za ekologiju kao i pčele.

Učesnici istraživanja, ocenjivali su insekte na skali od minus pet do pet. Većina ocena za pčele bila je plus tri i više, dok je većina ocena koje su ose dobile bila minus tri ili čak niže. U delu ankete, gde je trebalo navesti reči koje asociraju na određenog insekta, kod pčela je dodato “med”, “cveće” i “oprašivanje”, dok je kod osa navedeno “dosada”, “ujed” i “opasnost”.

Ose takođe oprašuju cveće i ubijaju štetočine, pa su samim tim značajne za životnu sredinu, baš kao i pčele. Prema rečima doktorke Sejran Samner, vođe istraživanja, problem je u tome što ose imaju lošu reputaciju. Javnost nije svesna svih dobrobiti osa, pa se one smatraju neugodnim, a ne važnim za ekologiju.

Jedan od razloga zašto ljudi ne vole ose, leži i u manjku informacija. Naime, nedovoljno istraživanja o pozitivnim efektima osa na životnu sredinu, dovelo je ove insekte u stanje nepopularanosti.

Taj nedostatak istraživanja zaustavlja napore za razvoj strategija o očuvanju osa, čija populacija opada zbog gubitka staništa i klimatskih promena, upozorio je doktor Alesandro Kini sa Univerziteta u Firenci, koji je sarađivao na studiji.

24/09/2018, 10:50

Komentariši:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*